Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Googla ditt namn

Jag var tvungen. Jag googlade först på bara Marika.

Sök resultat ett: Marika (även Marica) är ett kvinnonamn och en diminutivform av Maria, möjligtvis med tyskt ursprung (Marieke).
Namnet har använts i Sverige sedan mitten av 1800-talet och var ganska populärt på 1970- och 80-talet. Idag tillhör det dock inte de 200 vanligaste namnen. 31 december 2005 fanns det totalt 5 748 personer i Sverige med namnet, varav 3 468 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 34 flickor namnet, varav 4 fick det som tilltalsnamn.

Sökresultat 2: Sanningen om Marika (tv-serie)

Sökresultat 3: http://www.marika.com/ (kolla in)

Sen googlade jag på mitt för och efternamn.

Sökresultat 1: hänvisning till en skådespelerska i fel namn.

Sökresultat 2; Umeå universitets skolkatalog?

Sen googlade jag på alla mina namn:

Sökresultat 1: Innebandy?

Sist men inte minst googlade jag på Maxxan (smeknamn):

Sökresultat 1: Chipermax?

Sökresultat 4!!!: Maxxan blogg "stel som en 80 åring" (yes! thats me)

eller.. he he

googla "Olsen sisters" en gång. Yeah Maxxan längst upp med sin blogg. ;-)

Inga kommentarer: