Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Suck nu e jag trött


Herregud...vilken stress.
Va helt genomsvett när jag kom hem "sista gången".

Först gick jag ner till Konsum på torget. Handlade några ingredienser till kvällen för dom hade inte allt.
Ser att systemet är stängt , förbannade "#€%&%€#.

Går upp och lämnar första påsen med ingredienserna morötter, sirap, grädde, basmatiris och några burkar med ananas i lägenheten.
Går ner till Hemköp i Nordstan, köper ännu några ingredienser, bröd, stor rödkål, mynta (som sen visade sig vara fel) och där fanns inte allt heller.
Ringer svärmor och berättar att vi då inte fixat vin eftersom systemet är stängt.
Då har hon sagt det till Klas och bad oss fixade det igår. Okej....
Köper blommor hos killen på Flower bar som är jätte trevlig alltid. En liten andas ut paus fick jag där inne.
Går upp till Klas som jobbar och vill få medlidande och tala om hur tankspridd han e.
Tar spårvagnen hem lämnar varorna och blommorna.
Går till Hemköp här i Vasa och köper det sista, chips, smålök,vit kål, koriander och röd mangold.
Tar ut kontanter och köper 10 insideout sushi bitar till förrätt till kvällen.
Går upp för hemska backen Erik Dahlbergsgatan, drar av mig pannbandet i suck och stön.
Lämnar allt hemma.
Går ner till Konsum igeeen på torget och köper två sexpack mellan öl Carlsberg.
Rödrosiga kinder, fett hår uppsatt i knut för det har trasslat sig under fuskpälshalsduken och köper två sexpack?
Hur måste inte det sett ut då?

Nu sitter jag här vid köksbordet och känner att "kål"blommorna jag köpt jo dom luktar ju lite fiiiiis.
Jo men det är klart dom ska lukta lite fis också.


Okey then, bye bye then.

Inga kommentarer: