Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Goooooood mooooorning! =)


Hej alla pigga!

Klockan är nio och för en halvtimme sen var jag ute med Tindra. Jag tycker det är skönt att hon väcker en tidigt ibland, det tycker jag i alla fall när jag varit ute nån minut, speciellt idag, jätte behagligt väder ute.
Börjar ju jobba tolv så det är rätt skönt att vara uppe några timmar innan så man får lite quality time hemma.
Nu när vi kommer ut till gräsplätten ser jag en annan valp med sin husse är lösa (alltså hunden är inte kopplad om ingen fatta den), så jag låter inte Tindra springa så hon ser dom. Hon är precis på väg att skita (hon nosar som en galning på marken och går i cirklar då är bajen på väg) då hussen ser mig.
-Nämen titta en annan hund där borta.
-Är det också en valp?
-A det är de.
Och när Tindra hör mig kommunicera med någon då tittar ju hon upp och får se dom. Hon rusar mot dom och den andra valpen rusar mot henne. En hane, svart vit fläckig med jätte tassar, han kommer bli stor! Dom var exakt lika gamla 14 v. Men han såg man skulle bli stor. Dom var nästan lika höga men han var mycket kraftigare. Tindra fick övertaget med en gång. =)
Dom lekte jätte mycket. Hussen tyckte det var skönt att hans valp fick springa av sig för tydligen äter han upp hela hemmet. Tuggar sönder allt. Då slog det mig att..men gud min valp har inte tuggat på någon möbel nån gång. Hon tugga sönder mina headset till mobilen första veckan vi hade henne, men då fick jag skylla mig själv för jag trodde hon hade ett ben. Hon har ben i munnen hela tiden när hon är hemma.
Men "peppar peppar ta i trä" låt det INTE bli så att hon tuggar på möblerna.
Sen koppla vi dom och särade på dom. Dom gick hemåt och vi gick ner i backen. Så fort dom var utan synhåll kopplade jag loss henne, nosen ner i marken ivrigt och ett litet hastigt varv sen baja hon.

Inga kommentarer: