Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Marika, "praktikanten".


Nu innan min chef (P kallar vi henne, hon är ascool, alltid svartklädd, svart hår, väldigt blå ögon) skulle i alla fall gå hem så kom hon in till mig innan med ett urrivet blad ur en tidning. ELLE eller nått sånt.
P-Jo! jag tänkte du ska få ett litet uppdrag. Den här vill jag att du ska leta upp.
Så pekar hon på en bild.
(Ni ser bilden ovan.)
jag praktiserar alltså på ett enormt stort företag som säljer skor.
M-Jaha..
P-Jag vill ha 100st, och ett bättre pris. Eller säg 70 stycken förresten. Det står att dom säljs på Designtorget men hitta leverantören och fixa ett lite bättre pris då.
M-Ja ja.. men det är klart. Okej! (och ett leende).
P-Syns imorrn då! Sista dan! (och ett leende)
Så nu har jag googlat, hittat leverantören, hemsidan och ringt.

För er som är intresserade: Den kommer från Bosign, kostar 120:- på Designtorget och 110:- på deras hemsida bosign.se

Ja, så det var min sista uppgift för idag. Den var väl trevlig den uppgiften?
Eller vad tycker ni?

P.S: Annars består mina sysslor mycket av tex. lägga in artiklar i deras system, prisnedsättningar till butikerna, omfördelning mellan butiker, lägga in sorteringar till nyöppnade butiker, vara med på inköp med leverantörer, lägga in foton på skor dom tagit på mässor, skriva "manus" till skorna. Oerhört lärorikt för att vara min första praktik.
Jag är också oerhört glad att jag jobbat i butik i så många år(att man har "tänket" från när man köpte in till butiken).
Men nackdelen är då att jag aldrig jobbat med skor. Men på två veckor har jag lärt mig en del. Finns ju en del skodelar man inte tänker på. =)Och nästa praktik kanske jag är expert vem vet?

(räcker ut tungan)

Inga kommentarer: