Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Sherry baby- 3 maxxor av 5 möjliga

Maggie Gyllenhaal spelar en nerknarkad morsa som kommer ut från fängelset och ska bli en "bra" mamma till sin dotter som bott med sin bror och hans tjej under tiden hon varit borta. Filmen gör mig skit nervös hela tiden och jag tror hela tiden det värsta ska hända. 

In to the wild- 4 Maxxor av 5 möjliga

Jag gillar verklighetsbaserade filmer. En film av Sean Penn (en av mina favorit skådisar) . Vackert landskap och mycket gripande film. Då när jag såg den var den väldigt lång och seg men i efterhand så växer den i mina ögon.


Cloverfield- 2 maxxor av 5 möjliga

Skit jobbig film att kolla på. Och slutet var kasst. Så där när man - Okej?
Jag fattar grejen, det ska vara så att slutet ska få en att tänka till. Tänka till på vad? 
Ja vi fatta redan när filmen börja att något overkligt under 2000 talet invaderar New York. 


Min brors flickvän-4 maxxor av 5 möjliga

En väldigt fin familjefilm. Dom är hur många som helst i familjen och tillbringar en helg i mor och farföräldrarnas perfekta hus. Och familjen är jätte mysig, spelar massa spel och umgås. Och givetvis är det en kärlek vid första ögonkastet film. 
"Sånt som bara händer på film" har jag hört komma från killars mun.
Men jag tror på det och filmen är en mysig söndagsfilm.


Rambo- 2 maxxor av 5 möjliga

O herre gud... Jag tror Sylvester Stallone skrev detta manuset när han var femton. Stora vapen, massa vapen, vapen, stora muskler, starka stora killen räddar tjejen, mycket blod, mycket blod, mycket blod, arga miner, svett, få repliker, mycket blod, mycket blod och mycket blod.
Filmen har tydligen blivit utsedd till den blodigaste filmen ever. 
-Nähä? 
No Country for old men- 4 maxxor av 5 möjliga

En rätt rå film. Och jag gillar det. 


Rec- 2 maxxor av 5 möjliga

Alltså.. jag vet inte. Jag hoppade faktiskt till rejält nästan vid slutet. Men jag skrattade några gånger då man egentligen kanske skulle krypa upp i killens knä och gömma ansiktet i handen. Det blev för löjligt helt enkelt ibland. 
Kul dock med en spansk film. Men lite för gapig film och mycket ketchup scener för min smak. Men betyget får filmen för att jag faktiskt hoppa nästan en halv meter upp i luften en gång och för den läskiga personen i slutet. Se den så fattar ni.

Sweeney Todd- 5 maxxor av 5 möjliga

När jag ser Johnny Depp börja sjunga på ett fartyg i början av filmen blir jag så djupt besviken. 
-Åånej...är det en musikalfilm??
Jag blir nästan lite generad när skådespelare sjunger. Jag tyckte de va jobbigt ett tag. Men så helt plötsligt så.. fick handlingen i filmen mig intresserad och helt plötsligt kom jag på mig själv nästan nynna med i melodierna. Johnny Depp och Helena Bonham Carter som har huvudrollerna i filmen är som en saga tillsammans. Perfekt.
Mycket sevärd. 

Inga kommentarer: