Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Onsdags tv

Bild från filmen Weird Science, här försöker killarna tillverka ännu en drömtjej. Det är bh:ar dom har på huvudet. Känner ni igen killen längst bort till vänster? Filmen är från -85

Vi började idag när vi kom hem med att gå och springa en lång sträcka i Billdal. Dom tre musköterna, jag, Klas och Tindra. 
Sen efter ett bad la jag mig i soffan och började zappa runt på tv:n. Jag kollar mycket sällan på 1:an eller 2:an (tyvärr). Nip/Tuck på 2:an är jag trogen. 
På tal om trogen. Jag ska ikväll 22.00 kolla på en serie som heter Big Love. Handlar om en man med tre fruar. Serien har visats på Canal + innan har jag för mig. Nu visas den på 1:an onsdagar 22.00.
Så nu kommer jag antagligen se på 1:an mer.. Chloe Sevigny spelar en av fruarna. Och den manliga huvudrollen har Bill Paxton. Jag minns han så väl från en film från 80-talet Weird Science, den handlar om två nörd killar som tillverkar den perfekta tjejen genom datorer. Och Bill Paxton spelar en av killarnas äckliga brorsa.. 
Jag ska ladda ner den flmen nu för den är verkligen nostalgi för mig =) På svenska hette filmen nått i stilen som "Min dröm flickvän".

Inga kommentarer: