Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Maxxans filmkrönika:

American Gangster- 5 maxxor av 5 möjliga

Precis så bra som den låter. 
Flood- 1 maxxor av 5 möjliga

Bläääääääääääääääääääää. Jag stängde av den för att gå och lägga mig istället. Klockan var nio. Jag har inte ens sett slutet. Behövs inte heller. Förutsägbar är bara förnamnet.
Eastern Promises- 3 maxxor av 5 möjliga

Njae... Viggo Mortenson är bra skådis. Men filmen kommer liksom aldrig riktigt igång tycker jag och sen helt plötsligt är den slut. Men den är ändå sevärd. Pluspoäng för att Viggo ser så hård ut i alla sina tatueringar.


Ray - 5 maxxor av 5 möjliga

Jamie Foxx som spelar huvudrollen gör rollen som Ray Charles perfekt.
Jamie gick med ögonbindel hela dagarna innan filmen spelades in bara för att röra sig och bete sig som en blind man. Han fick också psyk hjälp under och efter filmen..
Men hoppas han känner att det var värt det. För filmen är grym.

Gone baby Gone- 5 starka av 5 möjliga!

Oj oj oj oj oj ooooj....  Stark och myyycket gripande film.
Se den nu! Strunta i allt annat. Se den.

Juno- 5 maxxor av 5 möjliga

Underbar liten film om en liten tjej som blir med barn. Jag blir kär i denna tjej som spelar huvudrollen. Hon heter Ellen Page och är 20 år men spelar nog 15-16 i filmen.
Jag blev verkligen så glad när jag såg denna filmen. Se den!

Inga kommentarer: