Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Baby killer




Jessica är 15 år och året är 1999. Jessica blir sexuellt aktiv med sin pojkvän som hon är väldigt kär i. Hon är en duktig elev och är en populär tjej i skolan. Var aktiv i flera sportaktiviteter. Hon blir med barn. Hon och hennes pojkvän svär och lovar varandra att inte berätta för någon. Jessica är rädd att hennes pojkvän ska göra slut med henne. Hon vill inte att hennes liv skall förstöras.
Jessica svälter sig själv för att inte gå upp i vikt så ingen anar att hon är med barn. Hennes pojkvän när han kommer hem från college ställer sig på hennes mage så den ska bli plattare.
Jessica går i skolan som om ingenting i nio månader.

När hon ska föda får hon värkar i skolan. Hennes mamma kommer och hämtar henne och lämnar henne hemma i troende att hon är sjuk.
Jessica föder bebisen själv på toaletten. Pojken faller ner i toaletten.
Jessica torkar upp blodet tar på sig nya kläder och tar med sig bebisen till sitt sovrum. Hon skär av navelsträngen sätter ett hårspänne för att försluta navelsträngen.

Hemmes mamma ropar att det är middag.
Jessica sitter och äter middag med sin familj medans bebisen är kvar på rummet.
När hon ätit upp går hon tillbaks till sitt rum.
Jessica tycker att bebisen ser konstig ut i ansiktet och verkar död. Men han verkar lida så hon hugger han i bröstet med en kniv. " För att lindra hans lidande". Han såg ut att lida säger hon. Men samtidigt säger hon att han verkar vara död för han är livlös och tyst. Ändå väljer hon att hugga han i bröstet.
Hon lägger han i en väska som hon ställer i garderoben. När hennes pojkvän kommer hem visar hon honom bebisen. Han tar väskan och slänger den i en sjö efter att han också fyllt väskan med stenar.
Dom lovar varandra att detta skall dom hålla hemligt resten av deras liv.

6 månader senare hittas bebisen i väskan av några som dyker i sjön. Staden är i chock och undrar vad det är för monster som kan göra något sådant. Dom begraver bebisen och staden gråter.
Sheriffen i staden besöker sedan gravplatsen för att se om någon dyker upp som kan verka misstänkt som också besökte graven i hela sex år. Datumet då bebisen hittades, morsdag, farsdag. Ingen dök upp, inte en enda gång under sex år.
Jessica besökte inte graven en enda gång.

Jessicas mamma berättar för Jessica när hon sitter på bakgården om nyheten att en bebis hittats i en väska. Jessica sitter där och undrar lika mycket som alla andra vad det är för människa som kan göra något sådant?
Jessica lever vidare i sex år i förnekelse, träffar ny pojkvän, inget samvete för vad hon gjort.

Till slut hör en person på en bar hur Jessica sitter och erkänner vad hon gjort för sin dåvarande sambo. Han ville diskutera barn och giftermål men Jessica bröt ihop och berättade. Personen som hör samtalet ringer anonymt till polisen.

Jessica fick 6 års fängelse och pojkvännen som slängde väskan med bebisen i sjön fick två år.

Jag såg precis på Oprah Winfrey show hur Oprah intervjuade Jessica Coleman. Och jag satt verkligen och mådde illa av att se på henne.

Oprah frågar henne varför hon högg bebisen i bröstet.
" För att lindra hans smärta"

Oprah: Men du säger ju att han såg död ut?
Jessica:"Hans ansikte såg deformerat ut,han såg ut att lida."

Oprah frågar henne vad hon tänkte dom sex månaderna bebisen låg i sjön. " Jag var rädd och chockad"

Oprah säger med en stark röst att hon inte förstår hur Jessica kunde hugga bebisen i bröstet, Oprah tror hon ville döda barnet så ingen skulle få veta.
" Jag förstår att det verkar konstigt men jag var så rädd" säger Jessica.

Oprah: Var du rädd att åka fast?
"Jag ville hela tiden berätta för någon men jag var så rädd"

Jessica sitter och gråter och förklarar hur hon vill hjälpa andra unga tjejer att inte göra samma misstag som hon gjorde.

Misstag?

Inga kommentarer: