Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Luriga-Maxxan



Imorgon ska jag iväg på en liten hemlig grej......
Men en grej som är lite (eller ganska stor faktiskt) avgörande för framtiden.
Jag kan tyvärr inte avslöja detta offentligt ännu. (tihii)
Men om jag är lika grym imorgon som jag brukar vara (sträcker på mig) så kommer nog detta gå galant. :-)
Men man ska inte vara för "stöddig", nån gång kanske de inte alls...går min väg....?

Idag har vi börjat med våran REA, fy f*n för rea människor. Det kommer fram dom mest konstigaste personer då. Dom är verkligen "bänga i huvvet" en del av dom. Kan fråga såna konstiga frågor, är stökiga, ignorerande, påflugna, skumma, snååååla, "prutiga"....ALLT!!
Jag måste bara berätta om en kund.
Men önska mig lycka till imorgon då.. Jag börjar bli nervös här. :-)

Okej.. idag då kom en väldigt fin dam fram till mig. En dam som kan handla på ordinarie pris..Hon stod i Gant hörnan, (våran rea ligger längst ner i butiken, Gant ligger längst upp).

Kunden: -Är det rea på den här klänningen?

(Prickig Gant klänning, som hänger fint bland allt fint vikta i Gant hörnan)

Jag:-Nej det är det inte, våran rea har vi längst ner i butiken det som är rödprismärkt. Men denna klänningen är värd att provas den är jättesöt på!

Kunden:-Nääää..... jag orkar inte prova... (suckar)

(Så ser jag hur hon tittar på klänningen och tänker sen tittar hon på mig igen)

Kunden:-Hade det varit rea.. då hade jag orkat prova!

Aha.....jag bara ler ironiskt och går.

...................

Inga kommentarer: