Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Tjejkväll

När det är sommar i Göteborg då sitter alla på uteserveringar..
Det är nästan omöjligt att finna en plats i solen och få sitta och äta en god bit mat och dricka nått glas vin. Jag jobbade 9-19 idag, gått i högklackat hela dagen.. Det är medelhavsvärme ute..Mina fötter svullnar en del då med (kan ni tänka er?)..
Jag går upp för Avenyn. Ringer L.
M-Var e ni?
L-Vi är bara hemma hos C:s kompis i Lorensberg, men vi går nu. Var sätter vi oss? Det såg fullt ut överallt.
M- A okej..men jag går förbi Storan strax jag ska fråga hur lång väntetid det är på att få bord och äta.
Jag ser från Kopparmärra att det är så fullt med folk att man kan tro att Brad Pitt står i mitten. Jag skrattar för mig själv.. Okej dom kommer garva mig rakt i ansiktet om jag frågar om bord till fem personer. Men det blir klockrent att fråga och få se hovmästarns min. Jag ringer upp L.
M-Lyssna nu bara.
L-Ok.
M-Har ni bord för fem?
H-Ser du kön där borta? Men ni kan ju ta en öl i baren så länge, (så pekar han på en folkmassan och garvar.)
M-Hörde du?
L-(Skratt)

Jag såg inte ens baren, men de va kul att bara fråga även om man visste de va kört.

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHA!!!!!!!!!!!! "ni kan ju ta en öl i baren" du ser inte ens baren liksom... hahaha! Det blev en grymt kul kväll iafl. Plus att jag blev tokkär i Da Silva! :P Får börja hänga på locatelli mer!

P&K