Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Glad Midsommar




Min morgon började med att jag vaknade pigg och var glad. Fick ett brev igår på posten med glada nyheter :-). Berättar mer på tisdag.
Börjar läsa GP i sängen med ett sovande murmeldjur (K) bredvid mig. Sen somnade jag med GP:n över mig. Vaknar av väckarklockan elva göööööööööööööör trött. Tog bara på mig något och gick ner till cykeln. Jo.. för jag ska cykla till andra sidan stan och hämta ut linser som kommer till en liten kiosk där. För jag bodde där innan... suck. Ni vet att det öser regn ute va?
Inga linser utan jag tänker cykla i glasögon. Det gick en meter sen såg jag ju inget igenom dom. Fick ta av mig glasögonen. Cyklar bliiind dyyyyblöt på en skiiiit jobbig mountainbike. Kommer fram, tar och räcker fram min lilla blöta Avi till gubben i kiosken. Jag ser inte hans blick men jag känner den. (Jag är ju blind).
Det droppar från mitt hår , från min näsa och min jacka sitter fast på kroppen. Jag är blööööt. Och sen kisar jag nog som en tant med för att anstränga mig för att se någonting.
När jag cyklar hem då börjar jag frusta. Fy f*"#"¤n va jobbigt. Påsen dänger in i hjulet så den gnagas sönder och mina byxor är så blöta så dom börjar bli tunga och vill in i kedjan.
Jag överlevde.

Och jag fick i alla fall mina linser. Jag slipper ha glasögon på mig hela midsommar helgen. :-)

Glad Midsommar!! (I regnet)

Inga kommentarer: