Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Hjärnan e på högvarv


I morse vaknade jag tjugo över fyra och kunde inte sen somna om.
Min hjärna gick (går)på högvarv.

V-A-K visuella, auditiva och kinestetiska. Tänk positiva tankar. Sluta tänk, somna om nu!Fem sinnen tre sinnen vi använder när vi lär oss.Datatest gick åt skogen, släpp det. Du ska lära dig allt. Vad ska jag ha på mig då idag? Jag måste ringa mamma imorgon. Hur skulle vädret vara idag? Nä marika somna om nu. Vilken sinneskanal dominerar i min hjärna? Vad skulle dom två böckerna kosta till Material läran? 10 minuter lång presentation, herrgud vad ska jag prata om? Mental träning. Word trodde jag ju att jag kan, varför förstår inte jag benämningarna? Jag får inte glömma ta med mig bestick imorgon. Soooov..snälla.

Så vet ni.. Jag tänker och tänker och tänker... Hjärnan vill inte slappna av. Jag försökte med allt.
-"Jag blev tung och kändes som jag trycktes ner i madrassen."
-Jag andades lugnt in med näsan ut med munnen.
-Räknade får.

Inget funderade.

Jag hade fruktansvärt grusiga ögon på bussen på väg till skolan när jag satte mig på bussen 07.15.
Det var bara att köpa en redbull och ställa på skolbänken när man kom fram.
Men så fort föreläsaren öppnade sin mun.
Var jag fast.
Min hjärna har aldrig varit så mottaglig. Jag vill lära mig allt.
Jag skall kunna allt. Jag noterar allt.

Ett test.
Lennart (studieledaren läste 10 substantiv) Sen skulle man notera ner på ett papper dom substantiv du kom ihåg.
Jag kom ihåg nio av dom tio. Den enda i klassen. :-)
(jag glömde av sista ordet.)
Normalt är och majoriteten minns första ordet och sista sen ytterligare två tre kanske.
Varför jag kom ihåg var därför jag inte koncentrerade mig på orden utan jag gjorde bilder av orden. jag såg ett rum med alla dessa substantiv.
Jag använde den kreativa sidan av vår hjärna , högra sidan.

Jäkligt kul det här med hjärnan. Fattar ni? Jag är mer intresserad av min hjärna än kläder just nu. Det är crazy. :-)
Men vänta ni. Textillektionerna har inte börjat än.

Bjuder i alla fall på en bild. Mina favvo tjejer i en t-shirt man alltid velat ha (köpt där så klart)

Tänk en praktik i New York... (drömmer)

Inga kommentarer: