Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Rom byggdes ju inte på en dag...







Vardagsrummet är väggarna och taket klara, listerna tar vi ikväll, men nu har möblerna flyttat in (dom har stått huller och buller i sovrummet när vi målat) för nu skall sovrummet börja göras idag.
Det var cappucino färg innan (precis som köket var) och fruktansvärd tapetsering så vi (Klas) har rivit ner tapeten.
Så idag skall "blöj"tapeten jag berättade om i ett tidigare inlägg upp. (Easy care.)

Möblerna står nu inte som dom ska senare, (möblering blir det efter listerna målats) ser ni att byrån har fyra snygga strumpor under fötterna för att det inte ska repa på parketten när vi drog den. :-)

Men det känns fruktansvärt skönt att ett rum nu bara är kvar som skall målas. (blir ralph lauren tapet på en fond vägg)
Det är inte alltid kul att fixa hemmet, man smågnabbar, irritation, skrik och gap, stökigt, mycket suck och stön, trötthet och ännu mer smågnabb. Har ni varit där någon gång?

Men känslan när vi sen lägger oss i sängen när allt e klart och ser ut i vardagsrummet kommer nog vara rätt skön tror jag.
;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

det kommer kännas så skönt när det äe klart!!!!

Lycka till med blöj tapeten :-)

det ser jättefint ut. kram