Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Angelas Laxrätt

Pratade med Angela på msn för en liten stund sen och så berättade hon ett superenkelt och supergott recept. Och jag skickade iväg Klas så fort han kom hem att inhandla ingredienserna. Och Guuuud Angela!!! Det var som om jag själv var kocken på Pasta Etc. och lagade rätten Salmone till mig själv som gäst. Guud så gott! Fick jag användning av dom nya tallrikarna vi fick av Klas mamma i namnsdagspresent också. =)
Mums va gott. Ännu bättre är att jag har mat över så jag ska ta med mig en lunchlåda och göra dom andra avundsjuka i lunchrummet. 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Heejsan Marika!
Hoppas att allt är bra med dig! Jag följer ju dig på bloggen så allt verkar vara bra.=) Håller med dig om att man är sugen på att åka till solen nu, vädret är ju inte det bästa.
Men nu blev jag så himla nyfiken på receptet, det ser ju jätte gott ut =). Kan du inte lägga ut det?

Massa kramar Johanna

Moda Pazzo sa...

Hej Johanna!!

Jag tänker på dig ofta ska du veta. Saknar till och med dig och Borås. =)

Här har du receptet:

Fräs upp två fin hackade vitlökar i smör i en mycket het panna.
Slå på vitt matlagningsvin 1 dl.
Låt reducera ner och lägg i en tärna fiskbuljong.
En skvätt citron.
Lägg i 2 laxfilér som du skurit i bitar.
Häll på ett pkt matlagningsgrädde.
Hacka i dill och låt koka någon minut.

Servera med pasta i vilken form du vill.

P & K

Anonym sa...

Tack s� mycket!
Detta f�r jag laga n�gon kv�ll.
Jag saknar dig med s� det �r tur att din bligg finns =)

Jag h�r av mig om jag �ker till G�teborg n�gon dag...
Ha det b�st.

Kramar

Anonym sa...

Tack s� mycket!
Detta f�r jag laga n�gon kv�ll.
Jag saknar dig med s� det �r tur att din bligg finns =)

Jag h�r av mig om jag �ker till G�teborg n�gon dag...
Ha det b�st.

Kramar

Moda Pazzo sa...

puss!