Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Borta bra men hemma bäst

Nästan sju timmar tog det hem.. suck. Köa vid vägarbete i en timme bland annat. Men "vi har de bra vi här bak i bilen" som kollade på film =). Först såg vi Juno (underbar film!!) sen såg vi John Rambo, herregud vilken film alltså. Man märker att Stallone ballat ur på blodiga scener. Huvuden som sprängdes bort flera ggr bland annat. Jag skratta hälften av filmen. Snälla kan inte "Hot Shot" gänget göra en parodi. Snälla.
Yes ni ser rätt... Klas är i sjukstugan. När vi var uppe i stormvädret så får Klas sitt knä ur led... Vi är då lååångt från mamma och Mikael. Jag får åka ner och säga till personal att dom får hämta Klas med skoter för han kan inte röra sig... Han hade så ont... När jag förstod att benet inte var brutet blev jag ganska lugn faktiskt även om ben ur led är ganska obehagligt också. Men jag hanterade situationen bra tycker jag.
När läkaren sen kommer ut från rummet så berättar han för oss (då har mamma och mikael kommit i ilfart med bilen) om skadan osv. Sen tar han upp Klas hand och trycker hans tumme 90 grader mot armen och säger.
-Testa detta om ni kan. Detta är förklaringen till att herr Klas här får armar och ben ur led så lätt. (han har fått armar och ben ur led flera ggr)
Då säger mamma.
-Du är ihop med gummitarzan.
Och alla försöker dra i deras tummar och sitter som frågetecken... Sjukt.
Klas Klas... =) 
Han går som en stel pinne nu och haltar stackarn.
Jag, mamma och hennes man redo för att åka upp i Märta liften och sen åka BLÅ backe =) Jag är inget proffs precis men jag kan åka. Sen hur jag ser ut i backen har jag ingen aning om! Kanske ser ut som bambi på is. hahah 
Våran underhållning under kvällarna bestod mest av kortspel. Jag fick sämsta korten i varje spel. Helt galet dåliga. Min vanliga tur.


Det var storm uppe på toppen. Jag var gråtfärdig här när jag insåg att jag åkt för långt och hamnat på en röd backe. Såg ju ingenting pga av vädret. Jag tar av skidorna och går i motvind, piskande snö i ansiktet. Får inte på mig skidorna för jag har så mycket snö under pjäxorna. Förbannad och med gråten i halsen åker jag liften ner. hahha
Sista skidåkningsdagen och vädret hade vänt under natten.
Så här fint väder hade vi första dagarna.

Inga kommentarer: