Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Jag är lika glad som en liten skit unge

Idag gjorde jag ju min sista dag på praktiken.. Och jag ligger bara och ler här. 

Jag gav i alla fall dom en vit orkidé i stor glasvas med ett rosa band med pärlor runt vasen och skrev ett kort (rosa papper) där jag tackade alla. Sen skrev jag personligt brev  till dom två "tjejerna" (Helena lika gammal som jag och Annika 43 lika snygg som en i våran ålder) som jag jobbat med mest, också på rosa papper. =) 
På fredagar har vi alltid fika men det fick bli idag eftersom det är midsommar i morgon och alla är lediga. Så jag ställde vasen med orkidén i på "möte/fika" bordet medans vi fikade och jag tackade för min tid på företaget. (Jag var faktiskt nervös och blev lite röd tror jag) 
Sedan fick jag ett presentkort av företaget för att kunna handla i deras butiker, ett intyg, och ännu mera beröm från dom alla. 

Chefen (teamleader) över vävt/dam sa något som jag blev väldigt glad över när jag sen gick för att personligen säga hej då, och vi samtidigt diskuterade att jag kommer tillbaka på min sista praktik:

- Klart du kommer tillbaka, du ska ju jobba här sen. (och så krama hon mig)

Även om hon och jag diskuterade möjligheterna om jobb på "samtalet" (då vi gick igenom min tid som praktikant på företaget) innan så blev det bara så påtagligt när hon sa det idag. Jag är så glad att jag kan inte beskriva det i ord. Ni tycker säkert jag tjatar men jag är faktiskt stolt över mig själv just nu och det får man väl vara?

Jag ville verkligen få jobb där och nu verkar det som att det kan bli så.

/Dreams can come true/

P.S Jag vill bara klargöra (om ni fattar vet jag inte men jag försöker i alla fall förklara) att jag inte fått ett jobb idag,  jag har ett år kvar i skolan och har två praktik perioder kvar att göra. Nu min nästa praktikperiod på 8 veckor är i höst och då ska jag vara på ett annat stort företag med yngre målgrupp. Så företaget jag praktiserade hos nu i 6 veckor och som vill att jag jobbar åt dom efter examen vet att jag ska göra en period på det andra företaget. Men dom vill ju givetvis att jag gör min sista praktik hos dom och därefter börjar jobba om en ledig tjänst (fast eller vikariat) dyker upp. Men dom har också förstående för om jag bestämmer mig för det andra företaget istället på min sista period. Därför har jag preliminär bokat sista praktiken, men som det känns idag så är det definitivt där jag vill varai framtiden, där jag nu varit i 6 v. Gud vad rörigt det blir men hoppas ni förstår. Lite svårt när jag inte använder namnen på företagen. Men jag gör ju helst inte det... 
Så i vår vet vi var jag står.

Inga kommentarer: