Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Middag för Pia








När vi sitter på Locatelli och har trevligt.... ( Efter att vi gått från La Sombrita och ätit fantastiskt gott)
vissa av oss dricker drinkar vissa av oss kaffe och vissa av oss cola. Vi satt och firade våran vän som fyller 27. Vuxet och anständigt.
A.. ni förstår det va lugnt liksom. Hela Locatelli va lugnt. Det är tisdag kväll.

Då vet ni.... mitt i när vi alla sitter och pratar då frågar en (aa han måste varit runt 20-25) kille om dom kan slå sig ner vid vårat bord (vi hade soffor på uteserveringen). Han och hans vän (som är över 40 år) står och håller varsin stol och varsin drink i dom längsta glasen från baren i varsin Lyle Scott tröja. (ja men hallå ni fattar ju)

Linda stakar fram ett - Aaa... som svar.
Och vi alla med våra chockade ansikten ser hur dom sätter sina stolar mot vårt bord, precis som dom tillhörde sällskapet.
Vi hamnar i en sådan situation där man bara sitter förstummad. Men vi fortsätter i alla fall vårat.
Nä men då säger den yngre:
-Jobbar någon av er med medicin?
(Que?)
Vi bar stirrar på han.
-Jag och min chef sitter nämligen här och diskuterar HIV. (h-iii-v....ja hiv as in aids)
(Ö......VA?)
Linda: -Det är inte riktigt en sjukdom vi har så stor erfarenhet utav precis....
Yngre killen: -Nämen vi funderar på (detta hörde inte jag så bra men han frågar antingen hur lång tid det tar innan sjukdomen bryter ut eller hur länge man måste ha sex för att få sjukdomen).

Jag önskar nu jag kunde måla en gubbe med en chockad min. För så satt vi.

Linda igen: -Intressant samtalsämne du tar upp. (vi andra sitter med öppna munnar)
Yngre killen igen för den äldre petar i sitt långa glas med sin drinkpinne och flinar:
-Jaju konstigare samtalsämnen ju mer för att få löneförhöjning här av min chef, och skrattar typ som guuud vad roligt.. ha ha.
(a skitkul)
Linda: -E ni nervösa? , med lite moderlig röst.
Vi bara vänder oss mot den närmaste och pratar med blicken -Dra killar bara dra.

Men dom sitter kvar. Pratar högt och beter sig som just två fulla killar i deras ålder gör. En ung kille som hoppas få ett ligg som förlänger hans ligglista och en medelålders som inte får tillräckligt med ligga hemma hos frugan, börjar få åldersnoja, som då klär sig som den unga och med gele i håret för att lyckas få ett ligg utanför äktenskapet.

MMmmm visst blir man sugen på att kommunicera med dom?

Så då kommer tanten fram i mig. Jag höjer rösten.
-Hallå! Hallå ursäkta mig, och blänger blicken i den unga killen.
Tjejerna blir tysta och stirrar på mig och sen dom.
Jag får deras uppmärksamhet.
-Vi satt ändå här i ett sällskap och hade trevligt tills ni kom.
Å då vet ni ska dom bli fräcka. Den äldre typ skäms pyttelite...men han ska flina ändå. Den yngre tar ut taggarna och ska försöka lösa detta på ett "manligt" sätt. Och säger då om sig själv som en tredje person.
(För innan skulle han förklara att dom va trevliga. Jag bara tittade på han.)
-Johan kan också bli otrevlig...
Ö..skulle jag ta det som ett hot? Jag tittar på han och bara , men gud snälla lilla grabben du skämmer bort dig.
Då ska han lägga in seriefigur skrattet med den manliga tonen som om - ha vi vann! och reser sig och går.

mmm viiiisst.


Vi fick oss ett skratt sen när dom gått. Lindas -e ni nervösa? tyckte jag va klockren.

My outfit Vit tee H&M, Miss Sixty jeans och mina nya Acne skor.

Inga kommentarer: