Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Regn regn regn regn regn




Det bara regnar å regnar... Så tråkigt, man får ju höst känslor, i juli. Packa upp höst kläder i butiken, kallt och ruggigt ute. Man får ta på sig koftan. Jag har semester nästa vecka med. Blir la ingen sol för mig. Fnys.

Det här är Tibetansk terrier hund som ni ser på bilden. Lagom storlek och ruffsigt söt. K växte upp med en sån hund. Men vi kan inte ha hund... Inte med dom arbetstiderna eller mitt schema sen på skolan. Då måste man ha en hundvakt på dagarna i såfall. Fnys igen.

Idag är ännu en dag det känns som jag fått mycket gjort. CSN papper damp ner i brevinkastet idag. Pratat med Nordea. Ska posta brevet till skolan. Skrivit på första hands kontrakt. Kollade på tapeter på Engelska tapetmagasinet.. :-)

Jag vill ha lite "marint" i sovrummet, lite "landet" känsla med vita möbler.
Och då en randig tapet från Ralph lauren. Vit med olika räder i blått och rött. (Blir nog inte den men en likadan...billigare) Finns jätte fina på Järnia järntorget.
I köket ska det vara (eller kanske blir) vita väggar men runt "skåp" en svart tapet med mönster. Hallen blir svart offwhite bredrandig finns ockå i Polos tapeter. Serveringsgången vit. Vardagsrummet vet vi inte ännu. Men antagligen helt vitt.
Men Rom byggdes inte på en dag som sagt.


Hyrt två filmer idag igen. Mycket filmer nu. Marie Antoinette och Letters from Iwo Jima.
Flags of our fathers hyrde vi i förrigår. Båda filmerna handlar om andra världskriget.
Men "Flags" är specifikt inriktad på när amerikanarna anfaller japanerna på ön
Iwo Jima och sen hur amerikanarna marknadsför sina "hjältar" för att dra in pengar från befolkningen.
"Letters" handlar då om hur japanerna försvarar ön. Den ska tydligen vara bättre än den amerikanska "versionen".

Båda filmerna är Clint eastwood, Steven Spielberg som regisserat.

Men nog om det. Nu är det lunchdags.

Inga kommentarer: