Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

Samsoe Samsoe 5±

När Moderaterna började regera då höjdes a-kassan och fackavgiften. Helt plötsligt hade nästan 700 kronor dragits från mitt konto. jag ringer fly förbannad upp till handels. Man hinner jaga upp sig en del när man får sitta och vänta i telefon också.
Jag gormar om hur dom inte meddelat detta till mig.
-Vi har skickat brev till dig.
- Det har ni inte alls det! Jag vill inte vara med i facket mer, jag skaffar egna försäkringar ge mig avgiften på a-kassan bara.

Sen när jag får min post av han som bor i min lägenhet då är ju ett j*vla brev där från handels... ja ja.

Så jag betalar idag lika mycket till a-kassan som jag betalade för hela fackavgiften innan.
Och nu läser jag att a-kassan ska höjas ytterligare på aftonbladet. Dom är då rädda att ännu fler folk kommer dra ur sig. Tro pelle det!
Men ....ska jag vara med i a-kassa nu när jag blir student förresten?

Oj! Jag måste ju ringa CSN ju. Är lite jag undrar där på ansökan...

Kollade in Samsoe samsoes höst kollektion igår. H'lvete vad rent och snyggt.
Mycket snyggt. Klätt mig i svart och grått idag. Här är ju ingen sol så varför klä sig somrigt?

oj e negativ mycket nu och trött....tur att hon har semester nästa vecka :-)

Ikväll förresten e de knytkalas hos en tjej på jobbet. Kul!

Inga kommentarer: