Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!


Ni som bor i Göteborg har säkert läst detta i Metro idag. men det är så att Marc jacobs kopierat denna sjal med motivet Härjedalen.
Originalet är tillverkat av Gösta Olofsson som jobbade som mångsysslare.
På orten Linsell drev han en bensinstation och en kiosk där han sålde egentillverkade turistsprylar.
En av dem prylar han sålde var denna sjal. Det står orten Linsell på originalsjalen istället för Marc jacobs..
I tidningen visas originalet och dom är identiska!! Bara loggan som är utbytt.
Dåligt , eller vad tycker ni??

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.
jag vet inte, men jag trodde att du var lite på läst om mode, men inte.
Marc Jacobs har alltid kopierat från olika märken.
Man tar hela stilar, och kopierar. I bland tar man bara temat från andra och en stil, och gör en del egna saker runt, men det är därför han har blivit så stor, att lyckas kopiera men få in en personlig stil på det.
Den här sjalen är inte det första han har totalt kopierat, trodde du viste det, han är som tex IKEA i mode.

Moda Pazzo sa...

Självklart kopierar alla varandra men så identisk tycker jag är lite för mycket.

Anonym sa...

Jag tycker dte är lite coolt att Marc Jacobs kopierar nåt som en gammal gubbe i Härjedalen gjort :)
Gösta borde få betalt dock ;)
//LIndsey

Moda Pazzo sa...

Håller med =)