Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!


Så här står det på baksidan:

Mode är snabbt och föränderligt. Mode är status, samhällsklass och social tillhörighet. Mode är ideal och kroppsuppfattningar och en symbol för tidens moral och etik. Det uttrycker personlig stil och fåfänga. Det är konst och ett evigt sökande efter att förverkliga perfekta linjer och skönhet. Det är också en global massindustri. Därav titeln, Modefabriken.
I Modefabriken stoppar författarna in ideér och design, råvaror, tid och pengar, aktiviteter och processer, adderar affärsmannaskap och ut kommer en välklädd konsument.
Boken handlar om affärsutveckling längs modets värdekedja. Den ger en helhetsbild av hur ett projekterbjudande som sätter slutkonsumenten i centrum skapas och finslipas. Den beskriver i detalj det arbete som utförs hos aktörerna i värdekedjans tre led - producent-leverantörs- och detaljistledet- från produktidé till färdigt plagg på butikshyllan.

(jag missar när författarna till boken ska föreläsa för oss i skolan.. då är jag i sälen. lite synd faktiskt men ska bli gott att swischa ner för backarna också.)

Inga kommentarer: