Följ mig i min vardag som lever med min sambo Klas och vår älskade voffsa Tindra som jag fick i julklapp av Klas! Jag skriver om allt från mode till helt meningslösa saker :-) Välkommen!

NuVarDEtKlippt!!! =)



Fick panik i morse (eller jag har haft det ett tag) på mitt hår. Det trassla sig i underhåret, topparna var rent utav döda. Så kommer en tjej i klassen nyklippt och nyslingad så klart. Nä.. jag måste också klippa mig NU!!
Slutar lite tidigare eftersom jag gjorde dataprovet rätt snabbt (hoppas jag klara det nu bara). Så jag började hos min gamla frisör och kollade om hon hade tid. Imorgon 16.00. Nä för sent.
Gick till min nuvarande frisör på NK, hade tid på onsdag och priset är 480:- för klipp. Ursäkta jag är student nu för helvete.
Går vidare till drottninggatan där ligger miljoner frisörsalonger.
-Hej har ni studentrabatt hos er?
-Nä tyvärr.
-Har ni klipptid då?
-När?
Typ nu.
Tittar ner i det mega stora blocket.
-Nää.. torsdag?
"ring" jag är redan på väg ut och klockan på dörren ringer.
-Hej har ni studentrabatt på klipp här?
-Nä.. MEN. jag tar klipp hundra kronor billigare för jag praktiserar.
-Aha..... tänker.
Tänker.
Tänker.
Tänker.
Mitt hår.
Mitt älskade hår. Ska jag låta en praktikant få sätta saxen i det?
-Jo men gud vad bra, har du tid nu?
-Jajamenn..
-Okeeeeej..... men jag är tillbaka om en timme?
-Okej syns snart.
Jag gick ut frågade två salonger till men hitta ingen. Ringde min bästa kompis och fråga henne vad hon tyckte. Springer på min mamma som skulle gå in också och klippa sig! Snacka om ödet.
Jaja okej jag ger praktikanten en chans då, alla säger ju att det inte ska vara någon fara.
Och jag är JÄTTE NÖJD!!! Hon var super gullig! Precis tagit examen efter 2 år.
Hon lockade håret, klippte JÄTTE noggrant.
Jag bad om hennes privat nummer för henne vill jag klippa mig hos igen! Mitt hår känns så lätt, så skönt, så lent! Känns som håret lyfts från hårbotten, fantastiskt skönt.
Gud vad jag behövde klippa det! Min frisör när hon klippte mig sist i höstas klippte jätte slarvigt, och syntes knappt, eftersom mitt hår är väldigt platt så måste det klippas upp rätt för att få volym, annars blir det för tungt (som det var) så gud vad nöjd jag blir av en så bra klippning för 310:- (4 cm av blev det)

TACK tjejen nu kommer jag vara snygg i Köpenhamn i veckan! ;-)

Bjuder på min outfit också:
Velour linne
Acne jeans Hex

Inga kommentarer: